Araba nasıl sürülür ve kullanılır

DİREKSİYON EĞİTİMİ TEORİK ANLATIM

A. TAVSİYELER

1.Araç motor yağını ,cam suyunu,radyatör suyun haftada en az 2-3 kere mutlaka kontrol ediniz.

2.Akü suyunu kontrol ediniz (buharlaşmadan dolayı eksilme olabilir)

3.Akü kutup başları oksitlenme yaptıysa sıcak (kaynar su) kutup başlarına dökerek oksitleri temizleyin ve kutup başlıklarına gres yağı sürmeyi ihmal etmeyin.

4.Aracınıza binmeden önce ve aracınızdan indikten sonra mutlaka aracınız etrafına bir tur atın lastiklere ve kaportayı inceleyin.

B.ARACIMIZI TANIYALIM

1.Aracımızın göstergelerini tanıyalım hangi işaret ne anlama geldiğini mutlaka bilelim.

2.Direksiyonun sağında ve solunda bulunan kolların ne işe yaradığını öğrenelim

3.Direksiyonun altında bulunan Sol baştan sırasıyla Debriyaj – Fren – Gaz pedallarını yerlerini ve işe yaradığını bilelim (Sol ayak sadece debriyajı kullanacak sağ ayak ise hem fren hemde gaz pedalını kullanacak sol ayak ile KESİNLİKLE AMA KESİNLİKLE FRENE BASILMAYACAK.

4.Vites kolunun nerde olduğunu ve nasıl kullanılacağını viteslerin yerini kavrayalım

5.El freninin nerde olduğunun ve nasıl kullanılacağını bilelim

C.ARAÇ KULLANMAYA HAZIRLIK
1.Sürücü koltuğunun kendi boyumuza göre ayarlanması.

2.Arka görüş aynalarının (dikiz aynaları) ayarlanması.

3.Emniyet kemerinin takılması ve öneminin bilinmesi.

4.Debriyaj pedalına basarak Vitesi Boş konumuna getirilmesi (El freninin çekik olmadığı durumlarda sağ ayağımız frende olması lazım aksi takdirde araba kayar gider.
D.ARACIMIZI HAREKETE HAZIR HALE GETİRME
1.Gerekli bütün ayarlamaları yaptıktan sonra Sol ayağımız ile debriyaja sonuna kadar basacız.
2.Vitesimizi kalkış vitesi olan 1. Vitese takacağız ve kontak anahtarını (marş anahtarını) ön cama doğru çevirmek suretiyle aracımıza ilk hareketi vereceğiz.
3.Aracımızın bulunduğunu konuma göre Sol / sağ tarafa sinyal vererek önümüzden veya arkamızdan gelecek olan araçları uyarmalıyız.
4.Evet işin en ince ve en hassas noktası olan aracımızı harekete geçirmek için yapmamız gerek kavrama ayarının nasıl yapılacağınca sıra geldi bu kavrama noktası çok hassasiyet ve beceri isteyen bir iştir bu kadar hassasiyet ve beceri istemesine karşılık kullandığımız araç bu hassas noktayı yakaladığımız zaman bize bazı belirtiler bazı sinyaller verir bunları anlamak hiç zor değil .Bu hassas ayarı yakalamak için Önce aracımızı çalışır duruma getirip sol ayağımızla debriyaja sonuna kadar basıp vitesi 1. Taktından sonra (sağ ayağımız frenin üzerinde olacak ve el freni inmiş pozisyonda olması gerekli)Sol ayağımızı debriyaj pedalından yavaş yavaş kaldırmaya başlayacağız bu ayağımızı kaldırma işlemini yaparken kullandığımız araç bize bazı ip uçları aracın harekete hazır olduğuna dair bunlar sırasıyla şöyle sıralaya biliriz.

1.Debriyajdan ayağımızı çekince kavrama noktasına yaklaşınca Motorun sesi değişir normal rölanti sesinin dışında bir ses duyarsınız ve bu ses değişikliğini rahatlıkla anlaya bilirsiniz.

2.Direksiyonda normalde olması gerekenden fazla titreme olur

3.Devir saati olan arabalarda ise devir saatinin ibresi yerinde oynama yapar.

Bu yukarıda saydığım 3 maddeden hangisi sizin kolayınıza geliyorsa onu maddeyi kendinize baz alarak aracınızı harekete geçire bilirsiniz.

ÖRNEK: Bu konuyu okuyan bir sürücü adayı kendisine 3. Maddede yazan devir saatinin ibresinin oynamasını baz aldığını düşünürsek sürücü adayının yapması gereken .Sol ayağı ile bastığı debriyajdan ayağını yavaş yavaş kaldırmaya başlayacak ve devri saatinin ibresinin oynadığını gördüğü zaman ayağını debriyajda bulunduğu seviyede sabitleyecek hızlı ve seri bir hareketle ayağını fren pedalından kaldıracak ve seri bir hareketle gaz pedalına dokunacak(gaz verince arabadaki titreme bitecektir) ve bu sırada arabanın hareket ettiğini görecek yaklaşık 3-5 metre boyunca araba hareket ettiği zaman ayağını artık tam anlamıyla debriyaj pedalından kaldıra bilir.

Diğer maddelerde de aynı kurallar geçerlidir .Başka bir açıdan ise Debriyaj ve Gaz pedalını bir terazinin kefeleri gibi düşünün debriyajdan ayağınızı ne kadar kaldırıyorsanız bir o kadarda gaz pedalınıza basmanızda yeterli olacaktır ama şunu unutmayın debriyajdaki kavrama yarı çok hassas bir noktadır her arabada kavrama noktaları farklıdır.

Aracımız hareket ettirmeyi başardık ve aracımız yolda seyir halinde ve 1. Vitesle ortalama 10-15 metre kadar gittikten sonra aracımızın vitesini değiştirmemiz gerekecek bunu anlamak çok basit arabaya gaz verdiğiniz halde araba daha fazla hızlanmıyorsa ve motordan normalin üstünde ses geliyorsa artık vites değiştirmenin zamanı gelmiş demektir vites değiştireceğimiz zaman
1.Ayağımızı gaz pedalından çekiyoruz

2.Debriyaja sonuna kadar basıyoruz

3.Vitesimizi 2. Vitese takıyoruz ve ayağımızı debriyajdan biraz hızlı bir şekilde kaldırıyoruz ve hemen sonrasında aracımıza gaz vererek yolumuza devam ediyoruz

4.( 3-4-5) viteslere takarken de yukarıdaki sıraladığım maddeleri aynen uyguluyoruz.

5. Vites küçülteceğimiz yerlerde ise yine kurallar geçerlidir.

Yukarıda yazdığım konu maddeleri hepsi bir uyum ve ahenk için yapıldığı zaman güvenli bir sürüş elde edebiliriz aksi durumunda ise kontrolsüz ve hiç güvenli olmayan bir sürüşe sahip oluruz.Tabi araba kullanmak bu kadarla sınırlı değil bazı durumları ancak araç başında iken anlamak daha kolaydır.Kullandığımız araçta bulunan dikiz aynaları ise bize güvenli bir sürüş imkanı sağladığı için akan trafikte dikiz aynalarımızı mutlaka ama mutlaka her 3-5 saniyede bir kontrol etmeliyiz. Aksi takdirde etrafımızda bulunan araç ve yayaları zor durma sokarız ve altından kalkamayacağımız sonuçlarla karşılamak zorunda da kalabiliriz.
E.ARACIMIZI STOP ETTİRMEK
1.El frenini çekin (ayaklarımız fren ve debriyajda basılı olacak)
2.Vitesi boşan alınız.
3.Sinyallerinizi kapatın
4.Kontak anahtarını kendinize doğru çevirerek motoru durdurun
5.Yol durumuna eğimine göre vitesi 1 veya geri vitese takınız.

İyi Sürüşler…

112 Yanıt

  1. çok güzel bi anlatım emeğinize sağlık gerçekten işe yarayacak bilgiler paylaşımlarınızın devamını bekliyorum

  2. çok sağolun çok açıklayıcı bir anlatım olmuş

  3. işinize yarıyorsa ne mutlu bana demek emeklerim boşa gitmiyor.Tavsiyelerime uyarak bi çok arkadaşım ehliyet sahibi oldu.

  4. hocam gerçekten çok akıcı bir dille konuyu anlatmışsınız tebrik ederim gerçekten işe yarayacak bilgiler benim işime yaradı ve faydasını gördüm umarım diğer arkadaşlarda faydasını görürler

  5. anlattıklarınızı hayranlıkla okudum gerçekten güzel ele alınmış bie makale tebrikler

  6. gerçekten güzel anlatmışsınız teşekkürler.

  7. Amacım siz adaylara en iyi şekilde yardımcı olabilmek eğer verdiğim bilgiler işinize yarıyorsa ne mutlu bana saygılar.Bütün sorunlarınız için izmirmtsk@hotmail.com ekleyin yada mail gönderin

  8. Aga herşeyi anladıkta vites değiştirirken ayağımızı gazdan tamamenmi alıyoruz ??? 😀

  9. ewt vites değiştireceğimiz zaman sırasıyla

    1.Ayağımızı gaz pedelından tamamen kaldırıyoruz.
    2.Debriyaja sonuna kadar basıyoruz.
    3.Vistesimizi değiştiriyoruz.
    4.Ayağımızı debriyajdan yavaşca kaldırıp gaz verip yolumuza devam ediyoruz

  10. Çok saol çok iyi anlatıyorsunuz çok beğendim allah razı olsun…

  11. Bu bilgilerin işinize yaraması beni çok mutlu ediyor başarılar !!!

  12. 16 yaşındayım ve burayı okuduktan sonra araba kullanmış kadar oldum.

  13. :)(: Tşk bence şimdiden hazırlanmaya başlar ileride çok faydası olacak bu bilgilerin sana

  14. Ama pratik yamadıktan sonra hiç önemi yok bence 😀 Pratik çok önemli xD

  15. hocam ben babamın arabasıyla deneme yaptım ama bı turlu duzgun kaldıramadım yanu kalkarken araba sallanıor

  16. Bu işi yapmak devamlı pratik ister elbetteki yeni başlayanlar ilk zamnalar zorluk çekecekler sende yeni başlayan biri olduğun için sende zamanla devamlı prartik yaparak bu işolur merak etme

  17. çok güzel bir anlatım sergilemişsiniz emin olun çok işe yaradı. sandığım gibi zor bir iş değilmiş hatta çok kolay sadece biraz güven gerek sizin sayenizde başardım bunuda çok tşkler çok beğendim. Emeğinize sağlık.

  18. işinize yaramasına sevindim umarım diğer kullanıcılarında işine yara

  19. hocam anlatış tarzınızda sürüşünüzde süper. bilgiler için çok teşekkürler 🙂

  20. Tuğçe Tşk ederim inşallah bu bilgiler ile 18 eylül sınavını beraber kazanacaz sana güveniyorum !!! :)(:

  21. ben teşekkür ederim sizin gibi bir hocam olduğu için :)kazanıcaz hocam 🙂

  22. Rica ederim ben birşşey yapmadım 🙂 sen yetenekli ve kabiliyetli birisin 🙂 bunu kendin başardın ben sadace yardımcı oldum azcık 🙂

  23. yardımlarınız içinn çok çok çok teşekkürlerrr hocamm 🙂

  24. Ricaederim nedemek tuğçe 🙂 hepsini sen yaptın

  25. Merhaba Bn 15 Yasındayım Ve Babam Bna Şuan Sana Araba Kullanmak İçin Çok Erken Diyor. Bn Buna Katılmıyorum Ve Arabayı Kontrollü Bir Şekilde Sürmekİstediğimi Söylüyorum Ve Aynı Tepkiler Devam Ediyor 🙂 Bazen Anneme Baskı Yaparak Söyletiyorum Ve Yine Aynı Tepki Nicin Böyle Yaptığını Soruyorum Ve Şu Tepkiyi Verior Arabanın Tüm Bakımlarını Yaptırdım Ve Arabanın Biraz Daha Eskimesini Yani Kullanmasını Söylüordu Bn de Arabanı Yemicem Diodum Ve Susuodu 🙂 Ne Yapmalıyım İzmir Mtsk ? Bir Büyüğüm OlarakSize soRayım Dedim Ve Bir de Ne zaman Arabayı Kullandırtmayı Öğreteceksin Diorum Ve Şu Cevabı Verior 19 Yasında Diresksiyon Tutarsın 20 Yasında Tam Olarak Örenirsin Dior 😦 Bnse 1 Sene Daha Bekleyip Tekrar Söyleyeceğm Artık Vermezse Çabucak Büyüyüp (Yaş Olarak) EHLİYET Falan Arabayı Onun Elinden Alıcam 🙂

  26. Güzel kardeşim çok dertlisin 🙂 ben bu araba kullanmaya istanbulda 14 yaşında bizim mahalleden bir abimizin otoparkı vardı orada arabaların içini temizleyerek başladım anlayacağın ben bu işi babamdan öğrenmedim sanada git bir otoparkta çalış demiyroum 🙂 babanın korkusu şu olsa gerek ben bu işi bizim oğlan öğretirsem bu arabayı alır kaçar 🙂 gibi bir düşüncesi olabilir haklı olarak ama eminim zamanı gelince babam sana bu konuda yardımcı olacaktır benden tavsiye fazla üzerine gidip babanı bunaltma bence şimdi motor trafik ilkyardım derslerine okuyarak trafik levhalarını öğrenerek başlaya bilirsin sonra bu öğrendiklerin hakkında babam ile paylaşırsın ve babanda bu oğlan gerçekten bu işe hevesli deyip sana yardımcı olmaya başlar diye düşünüyorum 🙂 her türlü sorun için bana ulaşa bilirsin izmirmtsk@hotmail.com babanıza selamlar saygılar (bu işi ne kadar erken öğrenirsen senin için o kadar iyi olur)

  27. babanın korkusu şu olsa gerek ben bu işi bizim oğlan öğretirsem bu arabayı alır kaçar 🙂 gibi bir düşüncesi olabilir

    Aynen Babam Anneme Bunu Da Söylemiş Annem De Bna Bunu Söyledi Ve Ben Araba Sürmek İstemediğimi Söyleyince Bir Oh Cekti Ama İnsan Kndi Malına Neden Zarar Wersin Suan Ewde Yedek Anahtar da War, Bn Arabayı Kullanmayı Biliorum Fakat Babama Tasdik Ettirmem Gerektiği İçin Baskı Yapıorum Neden Kacırayım Ki Arabayı Bunları Söylemem Gerken Babama Bunları Söyleyemiorum 😦

  28. üzülme zamanı gelince baban sana bu konuda gerçekten yardımcı olacaktır biraz daha büyüyüp bilinçlenmeni bekliyor 🙂 izmirdeysen gel yanıma ben öğreteyim sana

  29. Ben Samsunda Oturuorum Keske Gelebilsem Üzgünüm. Ama Gercekten Söylediklerime Cevap Yazdıınız İçin Ve Bu Konuyla İlgilendiğiniz İçin Tesekkür EdErim

  30. ricaederim ben burada sizlere hizmet vermek için burdayım her zaman bütün sorularına cevap vermeye hazırım

  31. Abicim ben 15 yaşındayım.Bir senedir büyüklerim gözetiminde araba kullanıyorum.Ve gerzekten çok iyi araba kullanıyorum bunu büyüklerimde dile getiriyor.Dün babam bana artık sana güveniyorum istediğin zaman benden anahtar alabilirsin dedi fakat ben trafiğe çıkmaya korkuyorum ya kaza yaparsam diye napmalıyım ? 🙂

  32. bana kalırsa sen hiç trafiğe çıkma ailen ne kadar iyi araba kullandığını söylese bile seni yeteri kadar tecrübe sahibi değilsin bu tecrübesizlik önce senin ve sonra çevredeki insanların malı ve canı tehlikede olacağını unutma … Ama çok araba kullanma isteğin varsa ailenin gözteminde uygun yerlerde kullanmanı ve yaşın dolduğu zaman da ehliyet almanı tavsiye ederim kardeşim

  33. Tamam abicim çok saol. yardımların için teşekkür ederim.

  34. ricaederim ben her zaman burdayım :)(:

  35. Way bea Bnim Babam daha hala Direksiyon tutturmadı bu arada bn samsunda oturan 15 ysında olan cocuk 🙂

  36. :)(: acele etme herşey zamanla olur kardeşim

  37. etmiom zaten artık okullar acıldı daha bi işime yaramaz 🙂

  38. sıkmacanını hafta sonu tatili var

  39. Şey Acaba vites değiştirirken debriyaja sonuna kadar mı basıyoruz? 😀 🙂

  40. Ewet eğer sonunna kadar basmassak balata dişlileri ayırmaz ve vites geçmez veya vites dişlilerinden sürtünme sesi gelir

  41. merhabalar anlatışınıza ve samimi yorumlaranıza bayıldım.bende yeni yeni kullanıyorum arabayı ben farkında değilim ama hızlı sürüyormuşum babam öyle söylüyor:)benimde şimdilik tek korkum karşı yoldan kamyon ve benzeri büyük araç gelmesi henüz öyle bir durum olmadı ama olursa ne yaparım bilmiyorum:)birde kırmızı ışıkta durduktan sonra araba istop etmeden nasıl hareket ettirmem gerekiyor.

  42. Sürücülüğe yeni başladığınız için elbetteki böyle korkularınız olacak bende ilk şöför koltuğuna oturduğum zaman bende korkuyordum ama emin ol bu korku gecici bir korku zaman içinde bu korkularını araç kullanarak yeneceksin.Şöyle düşün sen karşından gelen bir araca çarpmak istermisin elbette istemezsin emin ol karşından gelene araçta sanar çarpmak istemeyecektir :)(: Arabayı spot ettirmemek için debriyajı çok iyi kullanmak gerek bence sen ilk önce düz ve boş bir alanda debriyajın kavramasını çalışman ve öğrenmek gerek bunu için çok çalışmak lazım o ince hassa noktaya ayağını çok iyi alıştımalısın (Not: debriyaj ve diğer pedalları kullanırken topukların mutlaka yere değsin peddallar ayak ucunla bas)Kırmızı ışıkta durduğun zaman hemen vitesi 1'e tak ve sol ayağını ile yavaşca debriyajdan kaldır araba titremeye başladığı zaman ayağın debriyajın üzerinde kalsın sarı ışık yandığı zaman da arabaya önce gaz ver titreme gidecektir ve araba ufak ufak hareket edecektir bir kaç metre bu şekilde araba hareket ettiği zaman ayağını tamamen debriyajdan kaldırarak yoluna devam edebilirsin

  43. çok teşekkür ederim zamanla korkularımı yenerim inşallah:)yorumlarınız çok faydalı oluyor emin olun izmirde olup sizden ders almak isterdim ama maalesef:((

  44. Başak gösterdiğin ilgi için tşk ederim senin gibi duyarlı sürücü adaylarına ders vermek bende çok isterdim .Direksiyon başında olan korkular sadece işi bilmediğinizden kaynaklanmaktadır emin olun işi öğrendikçe daha zevk alacaksınız ve korkularınız yavaş yavaş bitecek emin ol ve kendine güven :)(:

  45. siz böyle konuştukça kendime güven geldi tekrar teşekkür ederim.en fazla bir ay sonra kendine güvenen korkularını yenmiş bir bayan sürücü olarak ileti göndereceğim inşallah:)her ne kadar bayan sürücülere güven duyulmasa da ben kendime güveniyorum.çok fazla teşekkür sıkıcı olur bir müddet sonra ama yinede kendimi alamıyorum teşekkürler:))

  46. Herşeyde zamana ihtiyaç vardır unutma emeklemeden yürümek olmaz .Bu iş zaman + pratik + güven ister eminim sende bu 3 unsur fazlasıyla var belli işin üzerinde düşmenden sürücü olmaya biraz daha alıştığın zaman şimdi içinde bulunduğun duruma gülüp geçeceksin emin ol …Başak senden bir ricam olacak sınav sonuçlarını banada bildirirsen sevinirim saygılar :)(:

  47. hocam ben elcın sıvastan yazıyorum babamdan ogrenıyorum yavas yavas araba kullanmayı dusuk vıtese alırken gaza basmamak yuksek vıtese alırkende gaz vermekmı gerekır hocam saygılar

  48. vister yükseltmeden önce arabaya gaz vererek motorun devrini yükselttikten sonra debriyaja sonuna basarak vistes yükseltiriz.Vistes düşürürkenden hızımız azaldığı zaman yinden bulunduğumuz devre göre vistes küçültürüz 🙂

  49. Ben Hiç Zorluk Çekmedim ÇÜnkü oto parkta çaLıştım kendi kendime öğrendim:)15 yaşındayım ve bir mofiyeli doğanım var.

  50. Sürücülükte deneyim fayda etmez uunutma genÇ şöföR 🙂

  51. Tşkler çok yararlı bililer 🙂

  52. işinize yaramsına sevindim

  53. anlatımlarınız çok güzelbende yeni başladım eşim öğretiyor.bu gün ikinci çıkışım.güzel öğrendiğimi söylüyor. peki ne zaman trafiğe çıkabilirim.kaçıncı çıkışımda
    otobanda 3.viteste 80 de sürdüm.4-5 kilometre.ama trafik işaretlerini bilmiyorum.öğrenebileceğim bir site tavsiye edebilirmisiniz.kurallar daha önemli olsa gerek.şimdiden teşekkürler.

  54. Akan trafikte araba kullanmanız için her gün pratik ve eğitim yapmalısınız bu süre sizin kabiliyet ve yeteneğinize bağlıdır.Bana kalırsa en kötü ihtimalle 8-12 ay arasında trafikte rahatlıkla araç kullana bilirsiniz.Sadece düz yolda araba kullanmak yetmez trafiğin bir çok çilesi var .Size tavsiyem trafiğe çıkacak pozisyona gelene kadar eğitimlerinize devam edin araç kullandıkça kabiliyet ve beceriniz zaman için mutlaka artış gösterecektir ve bir süre sonra güveniniz yerine gelecektik.
    Diğer bir tavsiyem ise bu işi bilen bir eğitimciden almanızda ciddi anlamda faydası olacak .Trafik işaretlerini bu linkten takip edip örene bilirsiniz
    http://www.elbistan.pol.tr/elbi/Trafik/trafik_isaretleri.htm

    Diğer sorularınız için bana ulaşa bilirsiniz sizlere yardımcı olmak bana mutluluk veriyor size ve eşinize saygıla 🙂

  55. saolun gerçekten güzel anlatmışsınız ama arbayı nasıl geri sürecegimi bilmiorumm bunuda ögrenmek isterim yaşım 16 ama hemen ögrenmek ve kullanmak istiyorum kızım ismii eliff

  56. merhaba elif ilgin için öncelikle teşekkür ederim güzel bir konuya değinmişsin eğer sitemi ve konularımı devamlı takip ediyorsan senin için bu konuyu en kısa zamanda acacam

  57. merhabalar..yarın direksiyon dersim var ve daha önce hiç araba kullanmadım.nasıl olacak bilmiyorum heycanlıyım yardım edinn lütfennn 😦

  58. yukarıda yazdığım makaleyi iyice okumanızı tavsiye ediyoreum mutlaka işinize yarayacaktır.Öncelikle kendinize güvenin ve sizlere anlatılanı çok iyi dinleyi anlamadığınız yerleri hocanıza mutlaka sorun yuada bu site aracılığı ile bana yazın ben elimden geldiği kadarıyla yardımcı olayım size

  59. az önce geldim eve dersten hocam çok iyi olduğumu söyledi tek sorun direksiyonla fazla oynamam bunu nasıl düzeltebilirim?

  60. alışana kadar bir süre böyle olur eğer sorun halen devam ediyorsa sol dirseğinizi kapı konsoluna sabitleye bilirsiniz yada ilk önce tek elle kullanmayı deneyin …Birde direksiyona gereksiz müdahale yapmayın yani şu düz yolda giderken direksiyonu sabit tutun araç sağ / sola çekerse çok küçük hareketle direksiyona yön verin bir süre sonra düzeldiğini göreceksiniz

  61. çok teşekkür ederm verdiğiniz bilgiler için..

  62. merhabala ben Samsunda Oturan 15 yasındaki çocuk bnim durumumda hala bir gelişme yok 🙂 🙂 fakatbn durumumdan cok memnunum serviste giderken bizim gördüğümüz hatalar yüzünden artık araba falan kullanmak istemiorum bu arada hocam isminiz nedir şu isminizi bi öğrenebilsek:) öyle hitap edelim size hocam

  63. bu iş hemen olmaz biraz sabır ve zamana ihtiyacın var 🙂 adımda mehmet

  64. Bence de Mehmet Hocam Saolun Werdiğiniz Bilgiler İçin

  65. ricaederim kardeşim her zaman yardıma açığım bu cumartesi yani 27 kasımda direksiyon sınavı var istersen bi büyüğün ile yakında bir sınav alanı varsa git oradaki atmosferi gör derim

  66. hocam ben de bu haftasonu direksiyon sınavına gireceğim inş. Kursa kayıt olduğumdan beri yazılarınızı da dikkatle takip ediyorum ve çok yararlanıyorum. Verdiğiniz bilgiler ve emeğiniz için çok teşekkürler.

  67. öncelikler gireceğiniz sınavda sizlere başarılar diliyorum …Verdiğim bilgilerin işinize yaramasınıda az beni mutlu ettin sizlernde ricam sosyal paylaşım sitesi olan facebook prafilinizde 1 kere paylaşmanız yetecektir saygılar…

  68. sade ve anlaşılır bir üslup ile anlatılmış teşekkür.

  69. tşk ederim ilginizin devamını bekliyorum

  70. Ben bu siteye 7 aralıkta girdim ve sizin yazdıklarınızı okudum. Gerçekten çok güzel bir anlatışınız var. Sizin anlattıklarınızdan yola çıkarak kafamda arabayı nasıl süreceğimi oluşturdum 🙂 Babamında eğitimi altında arabayı kullanmayı öğreneceğimi düşünüyorum. Anlatımız için teşekkürler 🙂

  71. paylaştığım bilgilerin gerçekten işinize yaramasına sevindim…Her türlü sorunuzu yanıtlamaya hazırım 🙂

  72. makalelerinizi çoğunu okudum hepsi çok güzel anlaşılır bir dille yazılmış okuyan insanın anlamaması çok zor tebrik ederim başarılarınızın devamını dilerim

  73. derya hanım ilginiz için tşk ederim faydalı oluyorsa ne mutlu bana 🙂

  74. merhaba ben sürücü kursuna kayıt oldum cumartesi sınava gırdım ümitliyim o konuda bugunde direksıyon kursundaydım arabayı 1ssat kullandım ama ben duruşardadamı debriyajı kullanıcam????

  75. buradaki konu başlığını okursanız sorunuzun cevabını bulabilirsiniz saygılar ve başarılar…

    http://izmirmtsk.blogspot.com/2010/09/debriyaj-nasl-kullanlr.html

  76. anlamadımk:(

  77. http://izmirmtsk.blogspot.com/2010/09/debriyaj-nasl-kullanlr.html

    bu linki kopyalayıp tarayıcınıza yapıştırın debriyajın kullanılşması ile ilgili makalem var

  78. sema hanım : izmirmtsk@hotmail.com ekleyin makalenin tamamını göndereyim size

  79. arkadaşlarım herkezin bildiği gibi araba kullanmak incelik isteyen bir iştir bu işi öğrenene kadar çok zaman harcarız kafa patlatırız netice irtibariyle bu işi öğreniriz ama önemli olan bu işi ne kadar zamanda öğrendiğimiz ve öğrendiklerimizin ne kadarını kullana biliyoruz.Bir arabayı kullanmak için debriyaj pedalı ile aramız çok ama çok iyi olmalıki aracımızı trafikte dar yollarda sokak aralarında rahat rahat kullana bilelim.Öncelikler debriyajın nerde kullanmalıyız önce bunu bilmeliyiz

    Debriyaj Ne zaman Kullanılır

    1.Vites Değiştirirken (Vites yükseltmek veya vites küçültmek)

    2.Yavaşlayıp Dururken

    yukarıdadanda belli olduğu gibi debriyajın kullanım alanı çok az ama iyi bir sürüş için çok iyi kavramasını ve kullanmasını bilmeliyiz.

    Debriyajı Hangi Durumda Nasıl Kullanmalıyız

    Arabayı Kaldırırken : Aracımızın başına geçtik debriyaja bastık ve vitesimizi 1'e taktık el frenizimiz indirdik(sağ ayak ferinin üzerinde olacak aksi takdirde arabamız kaya bilir)çıkış sinyalimiz verdik arabayı yerinde kaldırmamız gerekiyor bu durumda debriyaj çok önemli bi yer kaplıyor debriyajın kavrama noktasını yakalayamadığımız zaman araba stop eder yeniden çalıştırmk zorunda kalabiliriz bunu için yapmamız gereken çok basit ip uçları verecem debriyajı kullanmak için

    *Devir saati olan arabalarda debriyajdan ayağımızı yavaş yavaş çekecez (sağ ayak fren üzerinde olacak)ayağımız debriyajdan çekerken gözümüz devir saatinde olacak öylebir noktaya gelince devir saatinin ibresi yerinde ufak ufak oynama yapar ve araba titremeye başlar işte bu oynamayı ve titremeyi yakaladığınız zaman kavrama (rölanti)noktasına geldik demektir.Evet kavrama noktasını yakaladık ve ayağımız o noktada sabitlenmeki öyle hassas bir noktadaki ayağınız en ufak oynamada aracınız stop eder buna dikkat etmeliyiz.Ayağımızı bu noktada sabitledikten sağ ayağımız fren pedalından kaldırarak hızlı ve seri bir biçimde gaz pedalına basıyoruz aracımızdaki titremenin geçtiğini göreceksiniz (gaz pedalına sonuna kadar yüklenmeyin sanki ayağınızın altında yumurta varmış gibi gaz pedalına basın (Devir saatinde 2 veya 20 yazan yere gelene kadar gaz vermeniz yeterlidir.işin en hassas yerine geldik gaz verirken aracımıza arabanın yerinden hareket ettiğini hissedeceksiniz ve gaz vermeyi kesmeden ayağınızı yavaş yavaş debriyajdan kaldırmaya devam edin eğer bunu uygularsanız sorunsuz bir kalkış yapa bilirsiniz.

    *Devri saati olmayan arablarda ise yine aynı şekilde ayağınızı debriyajdan kaldırın direksiyonda normalde olmasından daha fazla titreme olacak ve motorun sesi değişekcek işte bu nokta kavrama noktasıdır geresi yine yukarıda anlattığım gibi olacak

    Not: Rampalarda araç kaldırmak içinde yukarıda yazdıklarım aynen geçerlidir.Bazı forumlar bloglarda görüyorum rampalarda el frenini çekerek kaldırın diye yazıyorlar bence saçmalık gereksiz bir uygulama gibi geliyor …

    Vites Değiştirirken Debriyajın Kullanımı
    Vites değiştiriceğiniz zaman sırasıyla
    1.Ayağınızı gaz pedalından çekin
    2.Debriyaja sonuna kadar basın
    3.Vitesinizi değiştirin
    4.Ayağınızı debriyajdan yavaşca kaldırın
    5.Gaz vererek yolunuza devam edin

  80. teşekkürrr ederimmmm ama direksiyon hocası beynimi karıştırdıııı kırmızı ışıkta dururken ben direkk frene bastım gene durduuu buyuyunce anlarım=)

  81. 🙂 durmadan önce debriyaja basıp hemen arkasından frene basmamız gerek yoksa araba stop eder öksüz çocuklar gibi yolun ortasında kalırız…

  82. :)))))))))ben bugun şoktayımm bana hocam debriyajı frenı gosterdı sonra haydi bakalım trafıgee resmen titredimmm=))kapıda araba olmasa hayatta ugrasmam bu işlerle yarın 8 te tekrar egıtım var soru işaretlerimi paylaşırım teşekkürr ederimmm

  83. her zaman yardımcı olmaya hazırım Allah kaza bela vermesin

  84. ya ben bişey diyecem önce debriyaj sonra frenle durduk yolda bekliyoruz mesela o bekleme esnasında ayagımız hala debriyaj ve frende olması gerekiyormu yada bırakmalımıyız arac yine sabit dururmu

  85. tesekkurler cok guzel olmuş ellerıne saglık

  86. mesela kırmızı ışıkta duruyorsun …Eğer vistes takılıysa ayağın debriyajda olmalı aksi takdirde araba stop eder…ama durduğunuz yerde vitesi boşa alırsan debriyaja basmak zorunda değilsin.Fren meselesine gelince her zaman tedbir maksatlı ayağımızın frende olmasında fayda var

  87. sitenizi bir arkadaşım tavsiyetti gerçekten arkadaşımın tavsiye ettiği kadar güzel bir site arkadaşım sayenizde direksiyon sınavını kazanmış inşallah bende sizin sayenizde kazanırım.

  88. hocam çok iyi anlatm teşekkürler.. ben bişey sorcaktım. vitesi küçültürken sırasıylamı küçültmemiz gerekiyor yani 5de ise önce 4 snra 3 gibi mi yapmamz gerekiyor.. teşekkürler 🙂

  89. Vites küçültürken sırasıyla düşürmenize gerek yok … Mesela 5 vites'de 90 km hızla gidiyorsun yolun durumuna göre yavaşladın.Olmadık birşey çıktı karşına ve olması gerekenden daha çabuk bir şekilde 50 km hıza düştünüz o zaman vitesi direk 3'e takarak yolunuza devam eebilirsiniz…

  90. teşekkürlr 🙂

  91. ricaederim verdiğim bilgilerin işinize yaraması beni sevindiriyor sizden bir ricam olacak sitemi facebook profilinde 1 kerede olsa paylaşırmısınız birde destek amaçlı sponsor reklamlara 1 kere tıklamanız yeterli olacaktır

  92. bnde yenı yazılacagım ehlıyet bu kadar seyı nasıl aklımda tutup uygulayacagım bılmıyorum tesekkur ederım acıklamalarınız cok ışe yara umarım .:D

  93. paylaşım için teşekkürler.
    çok yararlı bilgiler paylaşmışsınız

  94. çok güzel sade ve anlaşılır bir dilde yazılmış tebrik ederim

  95. hocam ben üç gündür direksiyon kursuna gidiyorum ama şimdiden gözüm korktu çünkü rampada kaldım bugün tesadüfen bilgisayardan araba kullanma tekniklerini ararken sitenizi gördüm ve tekrar tekrar okudum inşallah faydası
    nı görürüm teşekkürler

    hocam

  96. sizlerle paylaştığım bilgiler elbettteki işinize yarayacak bilgilerr .Anlatımda zor görünüyor olabilir ancak uygulamada o kadar zor bir şey değil takıldıüınız bütün konularda sizlere memnuniyetle yardımcı olmaya çalışa bilirim izmirmstk@hotmail.com 'dan bana ulaşabilirsiniz

  97. arabalar hakkında herşey ..

  98. 2.girişimde 66 ile kladım ilkte 67 ile kaldım.bn kötü niyet olduğunu düşündüm.yazılı ilkti 97 95 92 ile geçmiştim.acaba kursu deiştirme şansım var mı?yoğun bi işim olduğu için pek çalışamamıştım ama direksiyon hocam baştan beri iisin demişti.2.kez kaldım lütfen cvp werirmisiniz kursumu değiştirme imkanım varmı??çok üzüldüm:( 2 üni bitirmiş birisi olsarak bi arabayı süremiomuyum diye kızıorum kendime.hep sınırda bırakıolar….
    değiştirebilirmiyim????

  99. slm melek öncelikle sınavlarda başarızı olmandan dolayı üzüldüm…Şunu unutma yazılı sınav tahsil meselesi ile ilgili tahsili iyi olan birisi yazılı sınavda başarılı olur ancak araba kullanmak birazda yetenek işidir.Kursu değiştirme imkanın var ancak bu senin açından iyi olmaz ciddi anlamda maddi zarara girersin.Yapman gereken kursu gidip kaydının silinmesini istersin ancak kurs muhtemelen senin kaydını silmeyecektir önelikle kursa olan borcunun kapatmanı isteyecektir ondan sonra kayıt silme işlemi gerçekleşir sende kaydın silindikten sonra başka kursa gidip açılan ilk döneme kayıt olabilirsin diğer bir yöntem ise hiç bir sınava girmeyip dosyayı yakarakta kaydını silebilirsin bu yöntemler sizin için zaman va maddi kayıp olacağını unutmayın …..Dİreksiyon hocanız her zaman sizin duymak istediğini söyler (ben hariç )ki moraliniz yüksek olsun iş böyle olunca sizde hocanız iyi deyince sizde rahatlıyorsunuz ve sonuç hüsran ile bitiyor ehliyete acil ihtiyacınız varsa ve kurs hocalarından memnun değilseniz özel ders alarak kendiniz yetiştire bilirsiniz… diğer sorularınız için izmirmtsk@hotmail.com ekleyin görüşelim

  100. cvp için teşekkür ederim….gerçekten yetenek işiymiş:( bide heyecanımı yensem…ama ben bir kişiy 67 ile bıraqkmazdım.bırakacaksa 50 ile bıraksaydı keşke.3puan için uğraş dur şimdi.kurstanda soğudum acaip..allahtan araba sürmekten soğumadım:9acil ihtiyacım yok ehliyete ama araba alıcaktım kredi çşekicektim millet araba yapıo biz sürremioz yaaa:D
    nyse 2 parmak sal debriyajı muabetine başlıcazz geene off off

  101. Heycanınızı zaman içinde araç kullanarak yenebilirsiniz.Ayrıca araçta bulunan 2 komisyon üyesi sizlere not verirken müşterek not vermiyorlar ayrı ayrı sınav belgeleri var ellerinde 2 ayrı not verip ortalaması siz notunuz oluyor

  102. Araba kullanmak için gerekli olan bütün temel bilgileri vermişsiniz elinize sağlık.

  103. Rica ederim işinize yaramasına sevindim

  104. hocam süpersiniz valla yaa çok güzel anlatmışsınız siden ders almak isterdim size nasıl ulaşa bilirim acaba

  105. üstad şimdi arabamızı çalıstırdık attık 1 e sonra 2 ye attık karsımıza ısıklar çıktı ilk önce gazdan ayagımızı çekıyoruz sonra frene yavas yavas basıyoruz ve en son deb basıp bosa alıyorz bu söylediklerim dogrumu biraz açıklarsanız 🙂

  106. Araba ile yolda gidiyorsunuz hızınız ile birlikte vitesinizi yükselttiniz ve yolunuza devam ediyorsuzunz vitesinizi 3 vites olduğunu varsayalım ve anayok üzerinde bulunan ışıklara yaklaştınız ve ışık kırmızı durmanız gerektiği aşikar bunu için öncelikle debriyaja basacaksınız hemen akabinde ise yavaşa frene basıp arabanızı yavaşlatıp durduracaksınız.Daha sonra vitesinize boşa alıp ayağınız frende bekleyeceksiniz ışık size yanınca 1. vitese takıp yolunuza devam edeceksiniz…

  107. tek kelime ile süpper

  108. hocam sitenizi bir arkadaşım tavsiye etti biraz inceledim arkadaşımın söylediği kadar güzel o kadar net bir şekilde anlatmışsınızki anlamamak mümkün değil sizden ders alan öğrencileriniz çok şanslı bence 🙂

  109. merhabalar hocam.. 10 ay önce ehliyet aldım. Gittiğim kurstan da çok verim aldım. direksiyon sınavım falanda çok iyi geçmişti 96 puanla geçtim, ama gel gelelim hocalarımın sakın ara vermeyin soğukluk girer tavsiyesine uyamadım malum vaktim oldu araba yoktu, araba oldu işte çalışmaya başladım vs. şimdi de kapının önünde araba ben heryere yürüyerek giden bi insan olarak geçenlerde yakında oturan anneme kadar gideyim dedim sağ salim gittim geldim çok şükür ama sol bacağımı heyecandan resmen hisstmedim:) sadece şurda bi hatam oldu arabaların geçtiği işlek bir caddeye çıkarken çok zaman harcıyorum, biraz geride duruyom, gelen arabayı göremiyom, bide duruşlarda vitesi hemen bire almayı alışkanlık haline getirmediğimiz için 2 le kalkmaya çalışıyorum falan arabayı stop ettirdim, o biraz moralimi bozdu stres yapıyorum arkadan araba gelicek bekliycek kornaya basar heyecan yaparım falan diye… Bilgileriniz için çok teşekkür ederim bende bunları paylaşmak istedim..

  110. Selam izmirmtsk…
    Ben 16 yaşındayım…Önceden düz vites arabamız vardı ve 50 denemede 1 kaldırabiliyordum anlatımınız mükemmel çok teşekkür ediyorum öğrendim diyebilirim 🙂
    Şu anda otomatik vites arabamız var ve çok rahat bir şekilde kullanabiliyorum.1 hafta içinde tekrar düz vites alıcaz kısmetse…
    Artık sürmeye alıştım ve düz vites kullanamama korkusu var hadi kaldırmayı ve vites değiştirmeyi anladım sayenizde…
    Kırmızı ışıkta debriyaj ve frene basarak durduk,vitesi boşa aldık,sarı yandı 1'e aldık,yeşil yandı yola devam edicez ayağımız debriyajda,aynı arabayı kaldırırken ki işlemi mi yapacağız yani debriyajtan yavaşça çekerken motor sesi değiştiğinde gaza basıcaz 10-15 metre gittikten sonra debriyajdan çekicez…Bu şekil mi acaba 🙂 ?

  111. Ewet güzel kardeşim yazdıklarımı okuduğun anlatışından belli ….Kırmızı ışıkta durudun sarı yandı vitesi 1 taktın aracın sesi değişene kadar ayağını debriyajdan kaldırdın yani kanrama noktasını yakaladın o andan itibaren sağ ayağını frenden kaldıracaksın ve gaza vereceksin ama gazı kesik kesik vermeyeceksin gaza bastığın zaman istikrarlı bir şekilde basacaksın araba harekete gececek ve sende ayağını yavaş bir şekilde debriyajdan kaldırmaya dewam edeceksin 10-15 metre gittikten sonra normal vites değiştirme işlemini gerçekleştireceksin

Sıfır Araba Fiyatları için bir cevap yazın Cevabı iptal et